Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden van Rosenlieb GmbH
Beheer: Dipl.-Kfm. Hermann Hölscher
Bentheimer Strasse 66
48529 Nordhorn
District Court, HRB 212695
BTW-nummer. DE77FAE00000137390
E-mail: service@rosenlieb.de
Tel .: 05921 80861-20
Fax: 05921 80861-13
1. Scope
De volgende algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen die u via ons bedrijf Rosenlieb GmbH doet (bijv. Via de internetwinkel). Onze leveringen en diensten vinden in principe plaats aan deze algemene voorwaarden. Afwijkingen van onze voorwaarden zijn alleen van kracht als deze door ons schriftelijk zijn bevestigd.
2. Verplichting
De productpresentatie van de online winkel en aanvullende media zoals nieuwsbrieven vormen geen juridisch bindende aanbieding, maar eerder een niet-bindende online catalogus.
Giftware kan variëren in kleur, materiaaldikte en afwerking. Onze informatie is beschrijvingen en niet-gegarandeerde eigenschappen. Dit geldt ook voor het aanbod van bloemen. Als natuurlijk product moeten alle details van kleuren, vormen en maten als voorbeeld worden begrepen. Bloemen zijn niet geschikt voor consumptie.
3. Totstandkoming van een contract
Door de gewenste goederen te bestellen, doet u een bindend aanbod om een koop- en leveringscontract af te sluiten. Alle bestellingen zijn alleen bindend als ze schriftelijk door ons zijn bevestigd (meestal per e-mail). Verbale zekerheidsovereenkomsten of mondelinge toezeggingen zijn niet effectief als ze verder gaan dan de inhoud van het schriftelijke contract. Voor schrijf-, druk- en rekenfouten op de website heeft de Rosenlieb GmbH het recht ontslag te nemen. Aangezien bloemen seizoensproducten zijn, kunnen we niet garanderen dat alle weergegeven producten altijd beschikbaar zijn.
4. Contracttaal
De beschikbare taal voor het contract is Duits.
5. Aansprakelijkheid voor defecten
Er zijn wettelijke garantierechten. Het risico van een leveringsvertraging van een standaardlevering met één tot twee werkdagen komt voor uw rekening. Als een levering van goederen niet kan worden gemaakt vanwege uw onjuiste informatie, behouden wij ons het recht voor om de reeds betaalde aankoopprijs in te houden. In dit geval zijn we niet verplicht om de zending opnieuw te verzenden. Voor gebreken die worden veroorzaakt door onjuiste behandeling van de goederen, dragen wij geen verantwoordelijkheid.
Voor ondernemers in de zin van § 14 BGB geldt het volgende:
De staat van de goederen is onze eigen informatie zoals overeengekomen. U bent verplicht de goederen onmiddellijk en zorgvuldig te onderzoeken op afwijkingen van kwaliteit en kwantiteit. Duidelijke gebreken moeten binnen een dag (bijvoorbeeld per e-mail) schriftelijk aan ons worden gemeld na ontvangst van de goederen; verborgen gebreken moeten onmiddellijk na ontdekking worden gemeld. Om de deadline te halen, is een tijdige verzending van de klacht voldoende. In het geval van een overtreding van de inspectieverplichting en kennisgeving, is de bewering van de garantieclaims uitgesloten.
In het geval van defecten, bieden wij naar eigen goeddunken een reparatie of vervanging aan. Als het verwijderen van het defect mislukt, kunt u een korting aanvragen of het contract opzeggen. Het wegwerken van defecten wordt geacht te zijn mislukt na een mislukte tweede poging, tenzij anders aangegeven, in het bijzonder door de aard van het artikel of het defect of de andere omstandigheden.
6. Gegarandeerde verse rozen
In het geval van leveringen van verse rozen, is elke garantie ongeldig indien in het geval van twee leveringen de levering niet kan worden geleverd en de koper geen alternatieve opslagoptie heeft gespecificeerd. De bloemen zijn na de terugkeer niet meer te koop. Een terugbetaling van de koopprijs is dan niet meer.
7. Clashes
De Europese Commissie biedt sinds begin 2016 een platform voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting. Dit geeft u de mogelijkheid om geschillen op te lossen, bijvoorbeeld over uw bestellingen, zonder tussenkomst van een rechtbank. Beschikbaar op: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
We zijn altijd geïnteresseerd in het verduidelijken van meningsverschillen en het vinden van oplossingen. Neem contact met ons op als u problemen ondervindt bij service@rosenlieb.de
Wij nemen niet deel aan bemiddelingsprocedures, er is geen verplichting om dit te doen.
8. levertijd
Overeengekomen leveringstermijnen vereisen ook de schriftelijke vorm. Rosenlieb GmbH zal haar uiterste best doen om een stipte leverdatum te garanderen en te garanderen. Vertragingen veroorzaakt door overmacht zijn uitgesloten van deze garantie.
9. Leveringsvoorwaarden
Leveringen worden meestal binnen 4 - 5 werkdagen na ontvangst van de betaling uitgevoerd. De levering op zon- en feestdagen is niet inbegrepen. Verzending is via DHL en DHL Express. Na het verzenden ontvangt u een e-mail met het trackingnummer van de